قوانین و مقررات

تعاریف کلمات تخصصی

در این بخش، کلمات تخصصی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان دارد مفهوم آن‌ها برای شما آشنا نباشد را تعریف خواهیم کرد.

  • فروشگاه: منظور از این کلمه فروشگاه اینترنتی بارین پت است.
  • سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی بارین پت به آدرس: www.barinpet.com
  • کاربر: هر فردی است که از طریق اینترنت به سایت بارین پت دسترسی پیدا کرده باشد.
  • عضو: به کسانی گفته می‌شود که در سایت ثبت‌نام و فرم عضویت را تکمیل کرده باشند.
  • مشتری: به کاربر یا عضوی گفته می‌شود که خریدی را از سایت انجام داده باشد یا قصد خرید از سایت را داشته باشد.
  • سفارش: به عملی گفته می‌شود که کاربر یا عضو، یک یا تعداد بیشتری کالا را انتخاب و قصد خرید آن را به سایت بارین پت اعلام کرده باشد.
  • استعلام: بررسی وضعیت سفارشات یا کالاهای سایت بارین پت.

بند ۱) قوانین عمومی

تمامی اصول و رویه‌های موجود در بارین پت منطبق با شرایط و قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده است. به علاوه کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورت هرگونه تغییر در قوانین و مقررات، در این صفحه منتشر و به‌روز رسانی خواهد شد. استفاده کاربر از سایت به معنی قبول قوانین و مقررات سایت بارین پت است.

بند ۲) ارتباط الکترونیکی

سفارشات شما از طریق ارتباطات اینترنت در بارین پت ثبت خواهد شد. در صورتی که درخواست شما با رعایت اصول و رویه‌ها باشد، شما موافقت می‌کنید که بارین پت به صورت الکترونیکی یعنی: پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و یا سایر سرویس‌های الکترونیکی به درخواست شما پاسخ دهد. در صورت لزوم از تماس تلفنی نیز استفاده خواهد شد.

به علاوه آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس‌ها و شماره تماس‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت بارین پت از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه بعد از عضویت کاربر در سایت، از مشخصات فرد عضو شده برای تماس و ارسال سفارشات او استفاده خواهد شد، بنابراین باید اطلاعات، درست و دقیق وارد شود و در صورت هرگونه تغییر در آدرس و یا اطلاعات تماس، باید فوراً آن را در پروفایل خود در سایت نیز تغییر دهید.

مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی در سایت وارد کنند. درغیر اینصورت، مسئولیت بروز هرگونه مشکل، ضرر و زیان احتمالی بر عهده مشتری است.

برای آگاه کردن مشتریان از رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها امکان دارد بارین پت برای اعضای وب‌سایت، ایمیل یا پیامک ارسال کند.

بند ۳) سیاست‌های رعایت حریم شخصی

همه اطلاعات شما نزد بارین پت محفوظ است. این سایت به اطلاعات شخصی شما احترام گذاشته و به همین دلیل اعلام می‌دارد که تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با کاربران، اعضا و مشتریان از طریق پایگاه رسمی این سایت یعنی www.barinpet.com است. وب سایت بارین پت هیچ گونه سایت اینترنتی یا آدرسی غیر از www.barinpet.com ندارد.

بند ۴) ثبت، پردازش، ارسال و استعلام سفارش

ثبت هرگونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هرگونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه کرده و در صورتی که با آن‌ها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (۱۸ سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نماید.

روزهای کاری به معنی روزهای شنبه تا پنج شنبه است. البته در نظر داشته باشید که تعطیلات عمومی به عنوان روز کاری به شمار نمی‌رود. همه‌ی سفارش‌های ثبت شده در طول روزهای کاری پردازش می‌شود. اگر با تعطیلات عمومی مواجه شویم، اولین روز پس از تعطیلات، سفارشات پردازش می‌شود. در بارین پت در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز امکان مشاوره و ثبت سفارش وجود دارد.

بند ۵) ثبت سفارش بدون عضویت

کاربران و مشتریان عزیز فروشگاه بارین پت برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت‌نام در سایت نمی‌باشند. اما در صورتی که ثبت‌نام کنند، در خریدهای بعدی لازم نیست هربار اطلاعات خود را وارد کنند. همچنین می‌توانند از مزایای عضویت در سایت ازجمله: آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات و پیشنهادهایی برای خرید خوب بهره‌مند شوند.

احتمال اینکه موجودی محصولی به پایان برسد، وجود دارد. پس مشتری لازم است صبور باشد و حتی اگر پس از اقدام مشتری به سفارش‌گذاری موجودی به اتمام رسیده باشد، حق لغو آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای بارین پت محفوظ است. یا مشتری می‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

بند ۶) روش‌های پرداخت

روش‌های پرداخت به دو صورت انجام می‌گیرد. در برخی از محصولات، فروشگاه تعیین می‌کند که باید حداقل ۲۰ درصد قیمت محصول پرداخت شود و مابقی آن درب منزل پرداخت شود. در برخی دیگر از محصولات، لازم است مشتری تمام مبلغ کالا را به صورت کامل پرداخت کند تا کالا برای او ارسال شود. هزینه‌های پستی یا ارسال کالا باتوجه به محل اقامت مشتری متفاوت است و باتوجه به محل اقامت مشتری محاسبه می‌شود.

بند ۷) روش‌های ارسال سفارش

  1. سفارشات با چهار روش پست، تیپاکس، باربر شرکتی یا باربر شخصی ارسال می‌شود.
  2. مشتری در هنگام ثبت سفارش قادر است نوع ارسال سفارش را به دلخواه خود انتخاب نماید. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می‌باشد.

بند ۸) مدت زمان تحویل سفارش

کلیه سفارشات ثبت شده در حداقل ۱ روز و حداکثر ۳ روز پردازش شده و تحویل شرکت حمل و نقل داده خواهد شد. مدت زمانی که سفارش به دست شما خواهد رسید، به نوع شرکت حمل و نقل، فاصله مکانی شما و مواردی از این قبیل بستگی دارد. اما به طور کلی همه سفارشات در حداقل ۲ روز و حداکثر ۷ روز به دست مشتری خواهد رسید. اگر تحویل سفارش بیشتر از ۷ روز طول بکشد، باید با بخش پشتیبانی فروشگاه در تماس باشید تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

بر اساس دستورالعمل پلیس فتا، در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آن‌ها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. اگر مشتری بخواهد فروشگاه، کالا را تحویل فرد دیگری بدهد، باید از طریق تماس با فروشگاه، موضوع و مشخصات فرد دریافت کننده را اعلام نماید. درغیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد برعهده مشتری خواهد بود.

بند ۹) خسارت در هنگام حمل و نقل

مشتری در هر جای کشور باشد، بارین پت تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا تمام سفارش‌ها صحیح و سالم به دست مشتریان برسد. بسته‌بندی محصولات ارسال شده کاملا ایمن است و قبل از تحویل محصولات به شرکت‌های حمل و نقل که همگی معتبر هستند، محصولات به طور کامل بررسی شده و از سلامت کامل آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.

مشتریان محترم موظف هستند، هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از باز کردن بسته‌بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده (مشخصات شامل مشخصات ظاهری هم می‌شود) و در صورت مغایرت، از تحویل گرفتن آن خودداری نمایند تا کالا به فروشگاه بازگردانده شده و کالا مورد نظر شما برایتان ارسال شود.

تبصره ۱: کالاهایی که در رسید تحویل آن‌ها قید شده است که نباید از بسته‌بندی خارج گردند، از بند فوق مستثنی هستند و مشتریان صرفاً می‌بایست سلامت بسته‌بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد. در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می‌باشد.

تبصره ۲: اگر بسته‌بندی کالا دارای مشکلات ظاهری باشد و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورت‌جلسه، موضوع را بلافاصله از سریع ترین راه ممکن به فروشگاه اعلام نماید. چنانچه مشتری کالا را تحویل بگیرد و سلامت کلی یا سلامت ظاهری آن را بررسی ننماید، امضا رسید تحویل به منزله دریافت کالا به صورت صحیح و سالم است. به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده که کالا را سالم تحویل گرفته است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد.

مطابق قانون ۳۸۶ و ۳۸۷ قانون تجارت، کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تأخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل، فروشگاه پاسخگو و پرداخت کننده خسارت نمی‌باشد. پرداخت خسارت صرفاً برعهده شرکت پست یا باربری بوده و فروشگاه در راستای راحتی مشتری، سعی می‌کند پیگیری‌هایی به صورت موازی برای دریافت سریع‌تر خسارت مشتری انجام دهد.

همه‌ی کالاها به صورت سالم تحویل شرکت حمل و نقل داده خواهد شد و فروشگاه در قبال کالاهای ارسالی مسئولیتی ندارد و مشتری باید به شکل زیر عمل کند:

هنگام تحویل گرفتن کالا از شرکت‌های پست، تیپاکس یا باربرهای شرکتی کالا را سریع بررسی نمایید و در صورت داشتن شکستگی یا هرگونه خرابی سریعا اداره پست را در جریان بگذارید. زیرا تمامی کالاها با پست، تیپاکس یا باربر شرکتی یا شخصی ارسال شده و دارای بیمه حوادث می‌باشند. مشتری باید مشکلات محصول خریداری شده از جمله مشکلات سخت افزاری و … را از این طریق بررسی نماید.

در صورتی که کالایی را دریافت کردید، قبل از تحویل گرفتن، آن را به طور کامل تست کنید و اگر مشکلی داشت، آن را تحویل نگیرید و از همان طریقی که دریافت کردید (پست، تیپاکس، باربر شرکتی یا شخصی) کالا را ارجاع دهید. اگر مشکل از کالا باشد، کالایی سالم برای شما ارسال می‌شود و اگر مشکلات حمل و نقل باشد، شرکت حمل و نقل مسئول پرداخت خسارت شما است. لازم به ذکر است پس از تحویل گرفتن کالا هرگونه خرابی و شکستگی بر عهده مشتری می‌باشد. پس لطفاً در هنگام تحویل کالا دقت لازم را داشته باشید.

بنابر مشکلات و مسائل روی داده و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس فتا و نیروی انتظامی، تحویل کلیه سفارش‌ها درب ورودی ساختمان خواهد بود.

بند ۱۰) شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده

کالاهایی که مشتری خریداری می‌کند، از نظر راه اندازی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  1. کالاهایی که حتما باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند.

در این حالت، مشتری نباید خودش شخصاً به نصب و راه اندازی و استفاده از کالا اقدام نماید. اگر مشتری خودش مراحل نصب و راه اندازی را انجام دهد، گارانتی کالا یا دستگاه باطل شده و مسئولیت آن برعهده مشتری است. بهترین راه حل این است که مشتری با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه تماس گرفته و تقاضای نصب و راه اندازی کالا را نماید.

  1. یک سری دیگر از کالاها یا دستگاه‌ها وجود دارند که توسط خود مشتری قابل نصب و راه اندازی هستند و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند.

اینکه کالای شما شامل نصب توسط خدمات پس از فروش شود یا خودتان آن را نصب کنید، در رسید تحویل کالای شما یا ایمیل فاکتوری که برای شما ارسال شده، قید شده است.

بند ۱۱) امکان خطا در قیمت‌های سایت

فروشگاه بارین پت همواره تمام تلاش و سعی خود را به کار می‌برد تا قیمت‌های موجود در سایت به شکل صحیح و بدون خطا وارد شود. اما با توجه به اینکه در کارهایی که توسط انسان انجام می‌شود امکان خطای انسانی وجود دارد و قیمت‌های کالاهای موجود در سایت نیز توسط کارشناسان یا اپراتورها وارد می‌شوند، همواره امکان خطای انسانی وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که قیمتی در سایت اشتباه وارد شده باشد، هیچگونه تعهدی برای فروشگاه برای فروش آن کالا با آن قیمت اشتباه ایجاد نخواهد شد.

در حالتی که مشتری کالایی را خریداری کرده باشد که قیمت آن اشتباه وارد شده باشد، اگر مشتری کالا را از بسته بندی خارج نکرده باشد باید یا آن را به فروشگاه عودت دهد یا مابه التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واریز نماید. در صورتی که کالا از بسته بندی خارج شده باشد، مشتری موظف است مابه التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واریز نماید. مشتری با قبول قوانین سایت حق هرگونه اعتراض در این مورد را از خود سلب می‌نماید.

توجه: ملاک درج قیمت اشتباه در سایت، تفاوت بیش از ۱۰ درصد قیمت سایت و قیمت عرف بازار است.

بند ۱۲) امکان ارسال کالای اشتباه

هرچند که فروشگاه بارین پت سعی می‌کند دقیقا کالا سفارش داده شده را برای مشتری ارسال کند اما حجم کاری و حجم بالای سفارشات و خطاهای سیستمی یا انسانی ممکن است موجب ارسال کالای اشتباه به مشتری شود. در این هنگام همان طور که در سایر بندها نیز ذکر شده است، مشتری موظف است قبل از تحویل، کالا را دقیقا بررسی کند و اگر کالای سفارش داده شده مشتری نیست، از تحویل گرفتن آن خودداری کند.

حال اگر مشتری بدون چک کردن، کالا را تحویل گرفته و از بسته بندی خارج کرده باشد، در صورتیکه قیمت کالای تحویل گرفته شده بیشتر از کالای سفارش داده شده باشد، موظف است مابه التفاوت وجه را حداکثر ۴۸ ساعت پس از اطلاع، به حساب فروشگاه واریز نماید، در غیر اینصورت فروشگاه حق خواهد داشت نسبت به پیگیری از طریق مراجع قضایی ذیصلاح اقدام و در اینصورت کلیه خسارات، هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله بر عهده مشتری خواهد بود. اما در صورتیکه کالای تحویل گرفته شده توسط مشتری ارزان‌تر از کالای سفارش داده شده باشد، فروشگاه موظف است حداکثر ۴۸ ساعت پس از اطلاع، مابه التفاوت را به حساب مشتری واریز نماید، در این موارد به دلیل اینکه کالا از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج گردیده است، امکان عودت وجود ندارد.

بند ۱۳) نظرات کاربران

برای کاربران همه سایت‌ها نظرات سایر کاربران مهم است و آن را مفید می‌دانند. بر همین اساس، بارین پت نیز با هدف اشتراک‌گذاری تجربه خرید سایر کاربران، بخش نظرات را ایجاد کرده است. اگر در مورد هر محصول ابهامی یا سوالی در ذهن داشتید، در بخش نظرات آن را مطرح کنید. زیرا هم کاربران و هم کارشناسان ما به سؤال شما پاسخ خواهند داد.

  1. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می‌باشد.
  2. سایت در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیارات کامل است.
  3. در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت قوانین و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

بند ۱۴) مسئولیت‌ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت

  1. هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران، مشتری یا اعضا که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان‌های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
  2. کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن‌ها صورت می‌گیرد بر عهده آنان است.
  3. فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان، در جهت معرفی و اشتراک گذاری تجربیات مشتریان در خرید از فروشگاه با رضایت آنها و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

بند ۱۵) حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت، صرفاً متعلق به فروشگاه بارین پت بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

بند ۱۶) اختیارات فروشگاه

  1. فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می‌داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست‌ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.
  2. فروشگاه در هر زمانی این اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید.

بند ۱۷) موارد خاص

با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می‌رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود.

مشتری با علم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می‌نماید و لذا هر گونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و فروشگاه مسئولیتی در برابر آنها ندارد.